mandag 20. desember 2010

Pyntingen har så smått begynt

Selv om den O'store julepyntingen først skjer bittelille julaften (fordi vi skal ha besøk lille julaften) har jeg så smått begynt å pynte litt.
Dette skapet er flyttet for å gjøre plass til juletreet, så da passet det å legge på en juleduk og sette fram litt røde lys og noen hyacinter.


Vi har støpt lys sjøl og bare hellt lysmassen rett i norges-glass. Håper det funker!


Jeg fikk noen blonder av min svigerinne og de farget jeg røde for at de skal pynte vitrineskapet. Skal vel henge opp noen røde hjerter etterhvet også, men foreløpig ser de røde blondene fine ut alene.

Det meste av maten er nå i hus, 7 slag ligger i kakebokser og fryseren er full av medisterkaker og -pølser og hjemmebakt brød og lammerull og alskens snadder. Nå er det pakke til samboeren som gjenstår, og eventuelt litt ekstrakaker hvis jeg får lyst og tid! Og så mer pynting! Gleder meg til treet kommer i hus, det er det som er jula, når det lukter granbar i hele huset!

___________________________
We do not start the main decorating until the 22nd. Normally it's the 23rd, but since we're having people over on the 23rd we have to do it the day before. But I couldn't help myself yesterday when we had to rearrange some furniture to make room for the tree. A christmas runner and some red candles, and there, instant Christmas if you ask me. I got som lacey stuff from my sister-in-law and died them red so that they can decorate the glass cabinet. All the food is in the house and 7 kinds of cookies are baked and we're getting ready. Just a question of buying the gifts for my boyfriend.....

Have a great day! Only 4 days to go now!
Catje

1 kommentar:

  1. Oi, oi, oi, du har jammen vaert driftig! 7 slag... Jeg har planlagt a lage lammerull imorgen samt steke krumkaker. Prover a holde meg unna kontoret denne uken og kose meg hjemme istedet ;-)

    kos deg i innspurten. Det virker som om du har alt under kontroll, ja!
    klem Mette

    SvarSlett