fredag 15. oktober 2010

..og så ble det jammen en til!

Det tar ofte litt tid å komme i gang, men kommer jeg først i gang, så hender det seg at jeg får gjort litt. Nå når jeg har blitt litt tryggere på denne pute-syingen, kommer ideene også.
Jeg fant et slags pyntehåndkle i USA i sommer, med et fint monogram på, og nå har det blitt pute.

Håndkledet går opp langs hele ryggen og "fliken" skjuler åpningen, slik at puta kan tas ut og trekket vaskes om nødvendig. Dette var også første gang jeg sydde knappehull og det var litt skummelt å gjøre det i et sånt fint stoff, men det gikk greit.

Lurer på om jeg bør ha noe mer pønt og stæsj på den, men den er jo egentlig grei som den er.

Så får vi se om inspirasjonen rekker til flere puter. Eller kanskje til en vimpelrekke? Ambisjonsnivået stiger i takt med at jeg blir mer og mer venn med symaskina, som ser ut til å oppføre seg etter siste reparasjon.
___________________________
It might take me a while to get going, but once the inspiration is here, look where it's taking me. 2 pillows now! This one is made with a decorative town or something, which I found in the US this summer, with a nice monogram on it. Scary making a button hole for the first time, but I managed just fine! Good to become more and more friendly with my sewing machine.
Don't know if I should decorate it more, but they do say "less is more" so I might just leave it like this.

God helg!
Catje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar