torsdag 1. desember 2011

ENDELIG!

Da var endelig 1. desember her og vi interiørbloggere kan forsvare fråtsingen i engler og konger og lys og nisser og stjerner og hva det nå måtte være!

Jeg åpner med adventskalenderen. Samme som i fjor og som året før der og det kommer til å bli den samme hvert år framover også. Selv om den er blå og sikkert helst skulle vært hvit og sart og sober. Men jeg har nå laget den sjøl og lagt mye arbeid i den og syns den er fin :) (Sånn i all beskjedenhet!)


Og det morsomste er jo pakkene!
Den første luka er allerede åpnet. Den fikk min samboer. (Og ja, her er det ingen barn, så samboer og jeg får en pakke annenhver dag!). Den inneholdt et pepperkakehus.

Eller, ikke hele huset, men  former for å lage et pepperkakehus uten knekk og karamell og brannfarlig sukker. Det synes ikke så godt på bildet, men hushjørnet har en tapp som gjør at huset settes sammen som et byggesett. Det fås kjøpt på diverse Jernia-butikker eller kan bestilles her.

Jeg får ikke noe provisjon for dette og vi har jo strengt tatt ikke prøvd det ennå, men jeg syns konseptet virker helt fantastisk. Et byggesett som ingeniøren sikkert vil finne glede i, tenker jeg :). Så gjenstår det å se om han bruker pepperkakedeigen som ble laget i går til hus, eller til kaker :)
_____________________________
Finally! First of December. The month were we interior blog ladies finally can run wild with our decorations of angels, stars, santas and all kinds of christmassy stuff! We've been aching to get going for a while now, but been trying to hold back. But now we can finally start! And we start with the calendar as usual. Home made, many years ago. With on present for me and my man every other day. We buy 12 gifts each. (Yes, no kiddies here, all the goodies for ourselves!)

Today he received a mould for making a ginger bread house. It has a lock system so that the house can be put together wihout the caramellized sugar that's very hot and dangerous and sticky and difficult. This should satisfy the engineer in him :)

Happy December to all!
Catje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar