mandag 19. desember 2011

Julestemning

Jeg har så smått begynte å pynte litt til jul. Mer som rydding, egentlig, siden jeg kjøpte litt jule-greier i Sverige da jeg var der i forrige uke. Og for å få dem "ut av veien" tenkte jeg at jeg kunne ordne det til! :) (Så lenge det var rydding, var det greit for samboer også!)

Jeg kjøpte disse 3 "eskene" i Sverige. Syns de var så søte. Litt vanskelig å se kanskje, men det står "God jul" i midten på den hvite. Julesternene må være røde også. Nå når vi har kvittet oss med den røde sofaen, blir det fort jul med litt røde detaljer!

Valentines-potta jeg kjøpte til samboeren kan fint resirkuleres som julepotte. Så gjenstår det å se om amaryllisen rekker å blomstre til selskapet 5. juledag!

 Vår nye ytterdør har fått en hjertekrans som jeg gjerne skulle sagt jeg har laget sjøl, men den ble kjøpt på bondens marked. Den er laget av lav og bør holde lenge. Skiltet er også fra Sverige.

Og så har jeg måttet kjøpe meg en trollhasselgren også! Den får pynte opp i hallen foran speilet. Lysslynge fra Granit lyser veldig fint om kvelden. Årets julekort har begynt å ankomme også og får henge på en kjetting med klyper.

Da er det under ei uke igjen og vi er i rute. Mangler en litt vital julegave til kjæresten, men det ordner seg nok. Maten er i boks, kransekake ble laget i går og i dag har jeg bakt 6 brød. Så får vi se om det blir berlinerkranser også. Og kanskje noen kokosboller :)
_______________________________
I've slowly started decorating for Christmas. More like tidying up, really, instead of putting away new bought stuff, I've placed it where it should be. As long as it was for tidying up, it was ok for my man as well. We don't like to start Christmas too early :)
Our new front door has received a nice heart shaped wreath. Made out of... that sort of moss you find in the mountains. Have no idea what it's called. It's what the reindeer eat :) I guess that helps! :)

One week to go!! And we're in control. Missing one important present for my boyfriend, but I'll get there. The last of the food is in the thouse and we're only missing one cake I think. So we're good to go!

Catje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar