onsdag 13. juni 2012

Skittentøyskurver

Vi har hatt ett litt rotete opplegg for skittentøyet. En stor blå plastdunk fra IKEA og diverse handleposer fra franske supermarked. Har forsåvidt funket, men har ikke sett så veldig pent ut. I siste nummer av Rom 123 så jeg at det var tilbud på skittentøysposer derfra. Sett med "Colours" og "Whites". Så da kjøpte jeg to sett og har kjøpt hvit tekstilmaling og laget meg en sjablong og malt på 40 og 60. (Til sjablongen fant jeg faktisk en skrifttype på min PC i Word som heter Stencil og den har akkurat riktig font! Vet ikke om den er standard eller om jeg har lastet den ned fra et sted. Da er det i såfall fra Fontgarden. Fontgarden anbefales forresten uansett, for fine fonter og mange utrolig morsomme sitater som brukes for å vise fram fontene. Men nok om det.)

Når vasken er ferdig sortert i slike fine poser, er det jo lett for mannen å vaske også, når det står på hva slags temperatur det skal vaskes på! (Ikke det at min mann er håpløs på det feltet, han klarer å vaske klær, faktisk, men det er jo greit med litt hjelp noen ganger!)


De er laget i et plastbelagt stoff, virker det som, litt sånn voksduk-aktig og er veldig fine syns jeg. Vi har liten vaskemaskin så jeg regner med at en full slik pose er omtrent akkurat en vask.
__________________________
Bags for laundry. Came with just Colours and Whites and I added the 40 and 60 by stenciling it on. That way it's fast and easy to sort the laundry and to put on a machine :) And it looks so much better than the dark blue plastic container we used, along with a few french super market bags!

Catje

2 kommentarer:

  1. Oh gosh yes, much better than plastic baskets. They look really good.

    SvarSlett
  2. Snyggt! Och en riktigt bra idé att male dit temperaturtall.

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett