lørdag 7. januar 2012

Strikkedilla!

Jeg har fått strikkedilla!

Jeg strikket to halser til to nieser til jul og har også rukket en genser til meg selv før vi bikket 2012! Det gikk i racerfart! Er ikke helt perfekt ennå, litt ujevnt, men jeg er veldig fornøyd med at det gikk så fort, at jeg fikk det til og at jeg skjønte oppskriften!
Genseren er fin og rød! Deilig med litt farger! Med litt mer erfaring hadde jeg kanskje målt og funnet ut at jeg ville ha den litt lenger og modifisert oppskriften litt, men slikt kommer vel med tiden!

Nå er jeg i gang med et adskillig mer ambisiøst prosjekt, nemlig dette:

Og sånn ser det ut foreløpig.....

Er ikke helt overbevist om at det blir _akkurat_ slik som på bildet, men dama i strikkebutikken forsikret meg om at med et strykejern så blir det meste glatt og fint! (Denne oppskriften var nemlig ikke helt lett å forstå, men god hjelp var å få.) Morsomt er det og jeg syns det går ganske raskt til å være første gangen jeg strikker noe slikt. Når denne er ferdig, er samboer lovet en marius-genser :) Greit å øve seg på sine egne ting før man går i gang med store ting til andre. Satser på at jeg strikker penere og penere med øvelse og erfaring!
_________________________
I've become a knitter! I knitted two scarves for 2 nieces for christmas and this red sweater. Another 2011-project finished! And this was finished at record speed! I'm very happy, is it was my first sweater ever! And I understood the pattern and the directions and everything :)
I've taken on a bit more ambitious project now, not entirely sure it will look like the picture, but I'm gonna give it a try! If I succeed, my man is next on the list. He wants a traditional "Marius"-sweater.
Maybe not in the traditional colors, we'll see if I ever get this project finished!

Catje

2 kommentarer:

  1. jeg hadde også strikkedilla når jeg gikk gravis, men nå så er den helt fraværende. Skulle ønske jeg fikk litt den tilbake:)
    Du er hvertfall flink!
    ha en fortsatt fin søndag

    SvarSlett
  2. Hehehehe... her har jeg ogsa fatt strikkedilla, men er ikke sa ambisios som deg. Det holder med trekk til sofa puter hos meg. Jeg strikker dem i et slags selv-laget marius monster (i gratt og krem). Og dama i butikken hadde helt rett - med litt steam og strykejern blir det som ser ujevnt ut mens man strikker kjempefint! Lykke til!

    SvarSlett