fredag 20. januar 2012

Babylappeteppe

Jo mer jeg har på gang, jo mer får jeg gjort, virker det som. Samtidig med strikkingen, begynte jeg på et lappeteppe til en liten baby. Ungen kom litt tidligere enn planlagt, derfor fikk jeg litt dårlig tid. Nå som strikketøyet er ferdig, har jeg kastet meg over lappene.
 Det er brukt bare gamle rester, bortsett fra ett nytt stoff kjøpt spesielt til dette. Mange av tøyrestene kommer fra babyens oldemor, enten rester fra hennes sysaker eller hennes gamle klær som jeg har klippet opp. Noen kommer fra mine gamle klær. Bakstykket er gammelt sengetøy fra oldemor og lukkekanten er bestemors gardiner. Så det er mye historie i teppet.
 Jeg vet ikke om pappaen husker disse stoffene, men han skal få vite hvor de kommer fra i alle fall.
Så får vi håpe at det faller i smak når vi endelig får dratt på barselvisitt!

Det er en baby til på gang i familien til samboer, så jeg får vel kaste meg over teppe nummer to også. Kan jo ikke gjøre forskjell på nevøer og nieser :)

____________________
Quilt made for a little baby (who arrived a bit early and made it a rush project!). Only old fabric, mostly from the baby's great grandmothers stash of fabric remains or clothing. Some of my own old clothes and bed sheets and old curtains etc. Hopefully the baby's father will appreciate the history in the blanket.

Catje

1 kommentar:

  1. For et FLOTT teppe!! Akkurat slik jeg kunne tenkt meg å ha på jenterommet;) (jaaa hun er veldig glad i blått, og hater rosa...hehe)

    Du er kjempeflink!

    Ha en finfin helg;)
    KLEM

    SvarSlett