onsdag 26. januar 2011

Tv-krok

Jeg leser og har jo forsåvidt forståelse for at folk ikke akkurat er kjempeglade for TV-krokene sine der ute i blogglandia. Fru Fly kaller den til og med "stygge-kroken". Det er jo ikke så lett å ha hvit og landlig stil med masse ledninger og en svær kladeis av en TV og kanskje til og med stereoanlegg og høyttalere. Men TV må en jo ha, jeg må i alle fall det! Er glad i tv og ser gjerne på tv. Musikken er ikke så farlig for meg, derimot, der har vi en iPod og en tivoliradio og den er jo hvit og liten og nett og rommer all musikken vår.

Før, da vi hadde en sånn tjukk-TV hadde vi et tv-skap fra IKEA til å ha TVen i. Det var fint, for da kunne vi lukke dørene. Men det tok jo enormt med plass, og plass er ikke akkurat noe jeg har for mye av til vanlig. Så utskifting til flatskjerm var kjekt. Men da var jo spørsmålet om møbelet, da. Vi har jo som alle andre dekodere og dvd-spiller og nå har vi jammen fått oss en playstation også. Og så var det DVDer og fjernkontroller og alt annet. DVD-ene er forresten lagt i tynne plastlommer fra Granit og tar veldig mye mindre plass enn tradisjonelle DVD-covere.


Jeg ville ikke ha et tradisjonelt TV-møbel, syns ofte de er for lave og brede og er ikke hensiktsmessig for oss. Vi var ute en lørdag og fant et helt vanlig avlastningsbord på Bærums verk som passer absolutt helt perfekt til vår TV og til det vi må ha under den. Kjempepent er det jo ikke, men syns at det tross alt ser ganske organisert ut. Det er vel det eneste stedet i huset som ser organisert ut også :) Ledninger er ikke til å komme utenom, men de skjules for det meste av eskene, som kom i et sett på 5 fra Skeidar.

Bildet over TVen har min mor malt! Er det ikke fint! 

______________________
Bloggers seldom brag or blog about their TV sets and the plethora of cables and DVDs and remote controls and everything that goes with it. Fru Fly calls it her ugly corner. I'm quite happy about our setup. The table is not a traditional TV furniture, but a side table that had the exact right measurements for us. Decoders and playstation and DVD-player are placed next to a set of boxes with our clutter, and the boxes more or less hide all the necessary cables behind them. The picture is painted by my mother! :)

Have a sunny Wednesday!
Catje

5 kommentarer:

  1. Hei kjære du! Takk for så fine ord! Såg dette innlegget til Fru Fly, og dei fleste av oss har nok ein slik vegg, eller krå, som ikkje er heilt bloggbar, p.g.a.ledningar og duppedingsar. Men tv`en er komen for å bli... ;) Trives godt med den vegghengte på loftstova, den i første etg. er så stor at vi ikkje har turd å feste han opp på veggen. Går sikkert bra, men... Heldig du er som har ei mamma som måler! Lurt å ha andre ting rundt tv`en, som tek vekk litt av fokuset.

    Ynskjer deg ein vakker dag vidare!
    God klem E :)

    SvarSlett
  2. En väldigt fin bilde. Så kjekt att ha noe på väggen som är lagt av din mor.
    Likte er tv-benk! Vi har mulighet att ha ett tv-rom, så vi slipper ha tv'en (och allt annat dill dall) i stuen. Det är jag väldigt nöjd med. :-)

    svar:
    Lyseslyngen har jag faktiskt lagt själv. Eller ja...lyseslyngen är köpt på Ikea, men blommorna har jag lagt själv.

    Hoppas du har haft en fin onsdag!

    SvarSlett
  3. Heia!
    Akkurat som de fleste andre har jeg også en slik styggekrok som jeg aldri blogger. Det er noe med den store sorte skjermen som bare ikke passer inn;) På soverommet har vi en hvit(!) flatskjerm, kunne tenkt meg det i stua også etterhvert;)

    Smykket jeg har fått er nok kjøpt. Aner ikke hvor, men det skal jeg høre med vibeke om;)

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  4. Jeg synes det var en stilig løsning! Flott TV - bord! Vi er på leit etter noe mer praktisk enn det vi har nå...

    Stoffene har kommet fram:-) Tusen, tusen takk! Alldeles nydelige! Gleder meg til å ta de i bruk. Sendte deg en mail i går om at de var kommet fram. Jeg bruker mailadressen din som står under profilen din. Er den fremdeles i bruk?

    Ønsker deg en fin ny uke!

    Klem

    SvarSlett