mandag 3. januar 2011

Nytt år, nye muligheter

Da er 2011 her og det passer seg liksom med "en ny start". Men det blir jo ikke det. Det blir vel mer av det samme gamle, tenker jeg. Jeg har det jo så bra! Men jeg har jo alltids noen ambisjoner og planer; skal få ferdig hodegjerdet på senga som mangler stoff, få trukket om den røde, litt slitte og falmede sofaen vår og skaffe plate til konsollbordet. Kanskje også få organisert meg litt bedre på hobbyrommet. Hva med å begynne på et lappeteppe av alt stoffet jeg har funnet hos svigermor? Scrappe flere gamle familiebilder, kanskje, og øve meg mer på å ta bilder? Det som i alle fall skal skje, er at vi må få sparklet og malt nisjen rundt kjøleskapet og satt opp en hylle til resten av kokebøkene.



Det er alltid så lett å ha slike ambisjoner om å komme i orden i det nye året. Litt sånn som når man hadde helt nye skolebøker, med fint, nytt bokbind og man for en gang skyld skulle skrive pent og oversiktlig slik at notatbøkene ble en fryd å bla gjennom. Det ble aldri sånn. Men min trøst er at hvis man ikke har NOEN planer og ambisjoner, blir det veldig mye vanskeligere å få gjennomført noe. Har man mange planer, så er sjansen stor for at en eller to av dem kanskje blir gjennomført og da har man i alle fall noe i vise til. Én stor "master plan" som faller i fisk ødelegger jo så mye, så jeg heller til mange små, gjennomførbare planer, gjerne alternative planer også, slik at det ikke engang er meningen at alle skal gjennomføres! Helgardering kalles kanskje det :)

Ønsker alle en god start på det nye året, med eller uten ambisjoner og forsetter!

_____________________
New year, new possibilities. No major changes necessary, my life is very good as it is, but it's good to have some plans and ambitions, to finish up a few projects, get more organized in my work space etc. We have to get the kitchen painted and make a shelf for the cook books.

It's never good to have just one master plan, though. If that one falls to pieces, the whole year is a failure. No, I think it's much better to keep a long list of plans and projects, that way there's a good chance that at least one of them comes through!

Wishing everybody a good start for the New Year, with or without resolutions and plans!

Catje

5 kommentarer:

  1. Hei du.

    Godt nyttår til deg :-)

    Jeg for min del er omtrent ferdig med det jeg hadde planlagt når jeg overtok dette oppussingsobjektet her - bortsett fra å male det siste soverommet en gang til. Men planer og ambisjoner har jeg, selv om det er på litt andre plan.

    Ønsker deg et godt nyttår ! :-)

    SvarSlett
  2. Godt nyttår, Catje:-)

    Litt planer er bra og ha for det nye året, for man kommer alltids i havn med noe, men man trenger selvsagt ikke overdrive heller:-)

    Klem

    SvarSlett
  3. Godt nytt ar!
    Planer er lure a ha! Viktig a huske pa alt annet man ogsa far gjort som kanskje ikke stod pa den opprinnelige planen slik at man ser hvor mye man egentlig gjor... hmmm... ble nesten litt filosofisk der! ;-)

    ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  4. Det låter som en väldigt god plan - att ha många små planer. ;)

    Själv fortsätter jag nog som jag alltid gjort. Ha en del stora planer, men tar det mesta som det kommer.

    Ha det gott!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Greit å ha noen planer å gå etter, elvom det som du sier som regel blir annerledes enn man hadde tenkt;)

    Neida, det er på ingen måte designer ved jeg har liggende, men jeg bare er sånn;) For meg trenger ikke ting å ha noen praktisk funksjon, så lenge det er pent å se på;)

    Ha en fin torsdag!

    SvarSlett