fredag 28. mai 2010

NIB-utfordring - Ønskeliste

Er litt sent ute, men har lyst til å kaste meg på utfordringen likevel.

Noe ønsker jeg meg nå, men det meste ønsker jeg meg en gang i framtiden til Bergsten-huset som jeg har blogget litt om allerede.

Jeg ønsker meg et kjøkken som jeg allerede har blogget om.

Jeg ønsker meg en "engelsk peis" med forseggjort omramming. Vi fant denne greia på loppis i fjor høst. Den var i en container som ikke skulle åpnes før dagen etter. Vi hadde sett den dagen før da vi faktisk leverte fra oss noen ting til nevnte loppis og jeg fikk mast meg til å få den den dagen siden vi ikke kunne komme tilbake dagen etter. Jeg har ikke noe sted å ha den ennå, men denne skal da inn i det forannevnte Bergsten.

Og til en sånn fin hva-det-nå-heter må man jo ha en peis som matcher.

Som for eksempel denne som jeg fant i Country Living. Mest sannysnlig minus TV'en i overkant. Der kan man heller ha et speil fra fil de fer.dk.
Og det bringer meg til det tredje ønsket på lista. Også fra fil de fer. De har så utrolig mange flotte franske vitrineskap i alle mulige varianter. De blir jo solgt hele tiden (til tross for priser på ca 50 000 danske kroner!!), men dette er nok noe de hele tiden er på leting etter.

eller

Og mens jeg først er i Danmark kan jeg jo kjøpe med meg en sånn flott kirkestake også:
Den koster jo bare rundt 16000 kroner.


-----------------------------------------
Challenge from the blog Norwegian interior blogs: What do we wish for if money was no object.
I wish for the kitchen I blogged about a few days ago. An "english" fireplace. Even more now after we found that black and brass thing to put on the floor in front of such a fireplace on a flea market. (Maybe somebody can tell me what it's called in english?) And finallly an antique french cabinet found in the danish store http://www.fildefer.dk/. Beautiful web shop.

Catje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar