torsdag 4. april 2013

Det gufne kjøkkenets vei til kontor...

Det gufne, gamle kjøkkenet er på vei til å bli kontor/gjesterom. Mye gjenstår, og en blunder er gjort allerede, men vi er på vei.

Pappa rev ut alt som var igjen etter at noen hadde betalt meg for å få demontere og ta med seg det gamle kjøkkenet. God deal!

Deretter ble alle veggene skrapet for løs maling. For en drittjobb, malingen sprutet over alt og fant veien ned i alle utringninger og alt mulig. Det ble tatt over flere dager, men jeg ville veldig gjerne beholde den gamle panelen. Som man ser, har det vært mange ulike farger og stor gjenbruk av gammel panel her også.

 Etter et par strøk med grunning, forsøkte vi oss på et morsomt lite farge-kompromiss. Jeg hadde litt lyst på en blekgul farge, selv om jeg jo egentlig ikke er fan av gult. Det er ikke samboeren heller, så vi satset på en limegrønn variant. Det var IKKE lurt! Den viste seg å være virkelig neongulgrønn, sånn refleksvest-farge omtrent. Helt forferdelig. Men jeg malte da hele rommet for å være sikker på at det var feil :)
 Dette var jo midt i påsken, så jeg måtte vente til påskeaften før jeg kunne få handlet mer maling. Veldig glad for at jeg gikk en helt annen vei og ikke bare forsøkte å blande ut resten av malingen med hvitt.
Noen minnet meg nemlig på at vi allerede hadde kjøpt gulvteppe til rommet og lurte på om det kanskje var lurt å velge farge etter det.... Og det var det jo :)

Da har det blitt en gråblek lillafarge på veggene og veggskapet har fått en litt mørkere lillafarge. Litt for lilla for samboeren, men da får han velge farge på det andre gjesterommet oppe i steden!

Det gjenstår en del småpjukkel, en del rør skal kles inn med plater og vegg skal få magnetmaling osv før dette blir et ferdig kontor, men det er snart i mål med de "store" flatene.

______________________
The greamy kitchen has been slowly transformed. After my dad ripped out the remains, we have scraped the wood and primed it twice and painted it a couple of times. First in a neon colour, that was a huge mistake, and then in a pale lilac tone. The wall cupboard has been painted in a darker lilac colour. Somebody reminded us about the carpet we have already bought so we went for that colour instead of trying to rectify the lime green neon stuff! It's coming together slowly, but soon this will be my home office!

Catje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar