mandag 1. oktober 2012

Korsstingpute

Jeg har siklet på alle nysydde puter av gjenbruksstoffer en stund, men har liksom aldri helt fått ånden over meg. Men da jeg "arvet" en litt flekkete håndbrodert duk her forleden så ble jeg litt inspirert. I tillegg har jeg gått hjemme med forkjølelse, den lette sorten som bare gjør en slapp nok til ikke å orke noe, men frisk nok til å kjede seg, så da ble det endelig en pute! Før jeg sank ned i sofaen igjen foran TV'en :)


Det blårutete stoffet er også en gammel duk. Det nye stoffet kommer fra opphørssalg hos Lin & Papir.
Er ikke helt dreven på glidelåssying ennå, men kanskje øvelse gjør mester? Har mer duk igjen i alle fall!

_____________________
Finally found and old embroidered table cloth with stains so that I could cut it up and use it for a pillow. I've been looking at these "second hand" pillows for a while but never really found the inspiration myself. A cold helped and this table cloth. The blue fabric is an old table cloth as well, with a hole in it. Perfect for patcwork or pillow cases. Zippers are not perfect yet, but practice makes perfect, right? I've got more fabric!

Catje

2 kommentarer:

  1. Så fin den ble!
    Nydelig med innslag av korssting:-)

    SvarSlett
  2. Vil du vinne et års-abonnement på BoligPluss til deg selv eller en venn
    kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
    Klem Anette ♥

    SvarSlett