onsdag 26. september 2012

Nåleputer

Jeg har hamstret sandkakeformer på loppemarkeder og bruktmarkeder. Har ingen klare planer for bruk for alle sammen ennå, men har funnet to bruksområder.

Tidligere i sommer støpte jeg lys i dem. Det ble jo ganske fint. Brukte bare stearinlysrester og kjøpte fargepulver og veker på Panduro. Litt grisete og kan lukte ganske kraftig, så det var ok å gjøre det på hytta hvor det er litt luftigere.


Nå har jeg tatt inspirasjon av en nålepute jeg kjøpte på ferie i USA, men har sett at andre har gjort noe av det samme på Epla. Disse nåleputene er ikke store, men veldig mye koseligere enn plastboksene med sliten, gul skumgummi på toppen! De er laget av stoff kjøpt hos Lin og Papir som hadde opphørssalg. Trenger bare en rund stoffbit, vatt, nål og tråd og limpistol. Det blir kanskje noen flere hvis det blir julemesse/marked på meg i år også. 



 ___________________________
I've been hoarding these old cake moulds/tins at fleamarkets recently. I've used them for making candles earlier and now I've turned a couple of them into pin cushions. Inspired by a pin coushion I bought at a shaker museum in the States a couple of years ago. I have seen that people have had this idea before, so I guess I'm not very innovative, but they do look cute! I'll see if I'll make a few more if I'm going to a christmas fair again this year.

Catje

3 kommentarer:

  1. Utrolig skjønne nåleputer og lys!
    Så smart å bruke sandkakeformer til sånt!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du lager. Nåleputen likte jag veldig, alltid fint med noe mer speciellt.

    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  3. Na var det lenge siden jeg hadde vaert innom deg! Det har vaert mye a styre med pa jobben og da blir det lite overskudd igjen til noe annet... Haper det meste er over na! Savner a lese bloggene!!! :-)

    Det var lure ideer a bruke sandkakeformene til lys og naleputer! Likte ogsa godt de putene du har sydd. Gjenbruk er utrolig smart!!!

    SvarSlett