onsdag 6. april 2011

Mitt lille "factory"-innslag

Selv om den ikke er på langt nær så fin som Elin fra Draumesidene sin stol, så er det takket være henne at jeg så potensialet i denne. Min samboer er ikke helt overbevist, det til tross for at stolen har tilhørt hans far.

Men du har jo allerede stol, sa samboer. Ja, jeg har KONTOR-stol, ja, men ikke HOBBY-stol! Vesensforskjell! Alltid viktig å finne et bruksområde for å rettferdiggjøre ting. Som den glassmugga vi måtte kjøpe på ferie for noen år siden, vi trengte jo en egen mugge til hjemmelaget vaniljesaus, må vite! DET hadde vi ikke fra før!

Men hva bør gjøres med den? Strippe den ned til treet og håpe at det er fint? Men da blir den jo ikke så veldig god å sitte på, og jeg har faktisk tenkt å bruke den. Eller skal jeg finne et nytt, litt nøytralt stoff i samme stil som det som allerede er på? (Det eksisterende er jo både slitt og ganske møkkete og "helt" feil farge") Eller et blomstrete, søtt stoff som jeg allerede har liggende? Dersom noen har synspunkter, så tar jeg gjerne imot!
_______________________
This is my first attemt of the new "factory" style. Thanks to Elin with the beautiful blog Draumesider. She's got a similar chair, but much nicer. But this belonged to my boyfriends father. Not that that made him warm up to it more. He did not like it when I said I wanted this. But you already HAVE a chair, he said. Yes, an office chair, but not a hobby chair. Need both, you see :) Always smart to think of a use for the stuff you want, to justify it, sort of. Like the time on our summer holiday, we stopped by a glass blower who made beautiful stuff. We discovered that we absolutely needed a jug for homemade vanilla sauce/custard. We did not have that before. And now we do :) 
Anyway. I don't know what I'm gonna do with the chair, strip it and hope that it will look nice without fabric, but then it will be uncomfortable to use, find a new, similar fabric in a nicer color or just use some flowery girly stuff I already have lying around? Deciscions, deciscions....

Have a great day!
Catje


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar