torsdag 6. september 2012

Endelig tilbake til Walaker hotell!

For neste 10 år siden kjørte jeg forbi Walaker hotell sammen med mine foreldre på vei til Bergen. Walaker hotell er norges eldste hotell. De vet det har vært hotelldrift her siden 1640 og nåværende eier er 9. generasjon i samme familie som driver hotellet.

Hotellet ligger i ei lita bygd som heter Solvorn, rett over fjorden, en kort, 20 min fergetur, fra Urnes stavkirke.

Det er noe av det mest idylliske jeg noen gang har sett og nå sitter jeg her! Det passet slik med overnatting i forbindelse med samboers jobb og jeg er helt overlykkelig! Det er akkurat så koselig som jeg husket og innsiden matcher utsiden! Selv om det er regn og overskyet og vind med storm i kastene er dette en perle!

Slik ser det ut fra fergekaia.


Hagen er full av blomster og koselige sitteplasser.






Og selvsagt må en slik flott hage ha et like flott lysthus!



___________________________
I've wanted to come (back) to Walaker hotel since I passed it with my parents almost 10 years ago. It's just as idyllic as I remember it. And now I'm staying here! The historical rooms match the outside, I'll post some pictures of our room later! Even in really bad weather this place looks like heaven on earth!

Catje

1 kommentar:

  1. It looks like a really beautiful, peaceful and authentic period place. How wonderful that you are staying there now after all those years.

    SvarSlett