tirsdag 14. august 2012

Fisketur

På vei til hytta hadde vi litt god tid, så vi fant ut at vi skulle kjøre innom en bruktbutikk på veien som vi hadde hørt om. Husket ikke hvor den lå og hva den het, men takket være blogger der ute, fant vi den!
Ting og Tang i Degernes i Østfold, 10 km sør for Rakkestad. Der fant jeg litt ulikt ting og tang som jeg skal vise fram senere, men jeg ble mest glad for den dype skåla som passer perfekt inn i samlingen på hytta.

Jeg er veldig svak for slikt "sjablonmønster", men det må helst være i rosa, grønt eller blått. Det er mye i brunt og oransje der ute som jeg ikke er veldig glad i.
Og som om ikke det var nok!

Strømsfoss-dagen var på lørdag. Strømsfoss ligger i nord-enden av vannet vi har hytte ved, så vi tok turen oppover i finværet lørdag. Og der fant jeg jammen en bolle også! Samme mønster, men en annen farge.

Passer perfekt til bollesettet jeg har fra før!

Nå begynner jeg å få en fin samling, men jeg må bare finne en bedre måte å vise den fram på!

Det var flere morsomme boder på Strømsfoss, så det ble jammen et lite bord også!

Og heldigvis ble det fisk tilslutt!

__________________________________
A couple of second hand store and market finds. I had the small bowl to the right already, and found the two other pieces on Friday and Saturday. Friday we stopped at a second hand store on our way to the cabin. The second was found at an outdoor fair at the north end of the lake by our cabin. A lot going on there and since it was the best day so far this summer, we decided to go fishing. Not much luck on our way up, but I was happy with the bowl, the table, and some honey and fresh eggs. But luckily we caught a couple of fish on our way back home too!
Catje

1 kommentar:

  1. Deilige sommeraktiviteter! Jeg har sett at flere har nevnt dette stedet, sa det gar inn pa listen a besoke neste gang nar jeg er pa hjemlige trakter.

    SvarSlett