mandag 19. september 2011

Høstmarked på Ekeberg

Det var høstmarked på Ekeberg på lørdag og jeg tok meg en liten tur. Ikke det helt store kuppet, men fant en fin bolle med sånt "sjablongmalt mønster" som jeg liker. Trakk ikke ned at det var rosa og lysegrønt heller. Matcher perfekt et bollesett jeg har på hytta. Og damen som solgte det, hadde en maken bolle også, men med et skår i, som jeg fikk med på kjøpet. Et lite skår ødelegger ikke gleden :)



I tillegg fant jeg et fint gryteunderlag i fante.... hva heter det igjen da? :) Sånn ståltrådkunst som omreisende laget i gamle dager. Vi har ett fra før, men det står jo ofte to kjeler på middagsbordet, så vi trengte en til. Og den nyankomne er jo enda finere enn den første!




________________________
Huge carboot sale this Saturday. Not much to see, since it's mostly car parts etc, but a few "antiques" people are also out. I found this one bowl with very pretty pink and light green decor, just as I like it. And the second one was thrown in at the same price, as it had a little damage!  I did not say no!
And I also found this pretty little kettle coaster (? You probably don't call it that) to match the one we already have. There's usually a couple of casserolls on our dinner table and it was very pretty.

Catje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar