lørdag 25. juni 2011

Hytteshopping

I dag rakk vi bare en liten dagstur på hytta for å hente kjøleskapet som skal til reparasjon. Alt ser bra ut. Ting vokser og gror, men det er fortsatt ikke knopper på peonene mine!!! Hva gjør jeg galt? De står ikke så dypt heller, har hørt at det kan være en grunn. Men samma det, får gi dem en sesong til.

Forrige helg, derimot, hadde vi litt bedre tid. Vi tok ut båten på en tur og kjørte opp til Strømsfoss og der fant vi en kjempekoselig butikk og kafé. Møllerens hus heter butikken og der fant jeg noen flotte ting.
En fin kurv til å ha på benken, til egg eller som her, avocado.
Jeg fant også en fin kortholder som jeg skal ha med meg på tidligere nevnte Dølmotunet, der jeg skal vise fram alle de fine kortene jeg skal forsøke å selge ;)
Til sist falt jeg for en liten lysestake, også den i "sink".
Resten av helga skal brukes til å tømme huset til svigermor og det blir en masse godbiter på oss etterhvert som jeg skal vise senere!
_________________________
This weekend's trip to the cabin was very short. Just back and forth today to pick up the fridge that needs a repair. Everything looks fine, blossoms and grows ok, except for my peonies. Not even a bud, but plenty of stems. Don't understand what I'm doing wrong. They're not planted too deep either, I think, I've heard that that can be a problem. I'll give them one more season to see what happens.

Last weekend, on the other hand, we had a little bit more time and took the boat out on the lake. In the north part of the lake there are a set of locks and a mill and somebody has opened a nice café and shop. And I came home with a nice basket for the kitchen counter, a card holder for the cards I'm hoping to sell at the fair/market mentioned earlier and this cute little candle holder.

The rest of this weekend is used to empty out my mother-in-law's house and a lot of great stuff is coming back to our place. More about that later!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar