tirsdag 13. juli 2010

Litt samlemani?

Jeg har det slik at når jeg ser noe jeg har fra før, føler jeg at jeg må ha mer av det. Nesten uanset hva det er og hva det skal brukes til. Men før eller siden bør man kanskje stoppe opp og spørre seg om man faktisk trenger 9 emalje-krus til å henge til pynt? Jeg har foreløpig nøyd meg med 4.

(Knaggen er forresten fra Sør-Afrika og passer veldig fint inn på hytta, men vi har ikke plass til den. Så den kommer til å havne på den nye utedoen vår!)



Men slik kremfarget emalje med grønn kant er så fint. Og vi har etterhvert fått mye av det. Og da må man jo bare kjøpe enda mer når man finner, ikke sant? Det finnes veldig mye av det i Sverige og siden vi har hytte i Østfold, har det blitt noen turer til Sverige.





En vannkjele trengte vi faktisk, siden den gamle begynte å lekke. Ellers er det jo ikke mye av dette vi "trenger"...



Vaskevannsfat og mugge har vi også funnet og det brukes hele sommeren. Vannet blir varmt nok av sola. Når den skinner. Når det regner, er det ikke like festlig.



På torsdag blir det en ny tur til Sverige for å besøke venner, og jammen er det ikke loppis når vi skal dit. Sånn flaks da gitt :)
_________________________
I have a tendency to buy more of what I already have, regardless of the actual need for it. (I think we can remove "need" from our vocabulary when it comes to stuff. We no longer need much...)
This enamelware is Swedish and since our summer house is virtually on the border, we have been to some fairs lately.
Thursday will be a new trip to Sweden to visit friends, and they kindly told me that there's a flea market there on Thursday, so it was easy to pick the day to go visit!

Fortsatt god sommer!
Catje





2 kommentarer:

  1. Så masse flott i emalje. Fine bilder.
    :) Susanne

    SvarSlett
  2. Ups, der forsvant visst kommentaren min.

    Det eg skreiv var at det var no veldig fint det emaljesettet ditt. Og når eg har fått litt av det, så går det vel under katagorien "kjekt å ha" når ein finner meir i samme farge. :)

    Misunner deg det fine vaskestellet ditt.
    Hadde vært fint å hatt eit sånt på badet til å pynte opp litt der.

    Ha vidare ein fin tirsdag. :)

    SvarSlett