torsdag 27. oktober 2011

Skjørt!

Ny symaskin hjelper absolutt på sy-iveren, men det gjør sannelig et besøk på Stoff og Stil også! Jeg klør i fingrene etter å sy masse morsomt. Fordelen med Stoff og Stil er selvsagt prisene og utvalget og at de har en del enkle, fine mønster. Ulempen er at mønstrene forutsetter en viss sykunnskap fra før og den har jeg ikke alltid :(

Jeg slet med å forstå dette mønsteret og leste og leste.... og skjønner først nå i etterkant hvordan jeg skulle ha gjort det. Men skjørt har det blitt likevel! Og jeg har jammen kjøpt mer stoff slik at jeg kan sy ett til i litt andre farger! Jeg hadde egentlig sett meg ut noe helt annet, men falt fullstendig for dette brune stoffet med prikker på! Babycord tror jeg stofftypen heter og de har den mange ulike farger.


Kanskje det blir skjørtemenneske ut av meg til slutt? Ser for meg at med litt tjukke strømpebukser og høye støvletter kan dette bli litt ok? Gjenstår å se :)

_______________________________
We have a fabric store with very good prices and it's really inspiring to walk about there. Last time I went, I spent 2 hrs there! You really want to start sewing all kinds of stuff, both clothes and cushions and everything. The drawback is that this is sort of for experienced people. The patterns are cheap with very basic instructions and I could not for the life of me understand how I was supposed to fix the lining on this skirt. I do know it now.. but it's a bit too late :) But it's absolutely wearable as it is! So it remains to be seen if I will become a skirt person or not.

Catje

2 kommentarer:

  1. Hei! Tenkte å stikke innom deg for å si at jeg er så enig i de du skrev hos Emmeline; at det virker som om bloggere ligger litt i forkant på mange ting i forhold til de som ikke blogger. Jeg synes jo jeg lærer så mye via bloggene, så når "andre" oppdager og forteller om nye ting, så er det noe jeg har visst om eller eid i månedsvis.
    Liker bloggen din godt, så legger meg til som følger. Du driver med akkurat sånt jeg synes det er moro å lese om. Blogges.

    SvarSlett
  2. Så fin! Härligt med färg och mönster.
    Nu blev jag inspirert till å sy en skjørt jag med. Har letat i butikk men icke funnit noen jag liker. Så då må jag kanske göra som du och sy! :-)

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett