fredag 26. mars 2010

Egersund fajance

Noe av det jeg ser etter når jeg er på loppemarked, er boller og annet hvitt stengods fra Egersund. Jeg er fascinert av formen på disse bollene og kan ikke få for mange av dem. I tillegg har jeg samlet på fat, men der tror jeg nok nesten jeg har nok. I den grad man kan få nok av noe man samler på. Men noe må jeg ofre for husfredens skyld. Bollene gir jeg ikke opp med det første, og dukker det opp andre hvite ting fra Egersund, som kopper og mugger, tar jeg med meg det også.
Tallerkenhylla er også kjøpt på loppemarked og har fått et par strøk med maling. Den ble kjøpt i fjor vår, men kom ikke opp før nå. Har gledet meg til å få den opp i lang tid!




Da skal jeg ta påskeferie snart og gleder meg til tid med familie og venner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar