lørdag 24. april 2010

Ny loppislørdag - og det spirer masse!

Nok en lørdag med loppemarkeder. Vi begynner å bli litt kresne, så vi drar ikke lenger på alle loppemarkedene i byen. (Rekorden er 11 på en dag.) Vi plukker ut de beste. I dag ble det Nordseter, Majorstua, Kjelsås og Ullevål. Vi har gått glipp av, eller gått, fra kupp der tidligere, blant annet enorme hyllemeter med glassbokskap fra et gammelt bibliotek. Angrer fortsatt på det...

Det er flust av skjenker og skap og slikt som med noen liter med hvitmaling og nye, fine knotter hadde passet inn i utrolig mange hus her i blogglandia, men fram til vi får vår egen låve og møbelverksted, må jeg la det gå fra meg.

Men noe småtterier fikk jeg jo med meg:
Dette kule skiltet, blant annet. Det blir nok hengende ved utedusjen på hytta.

Og jammen fant jeg ikke en Egersund-bolle til, gitt. Men nå har jeg ganske mange av de store og de er litt vanskeligere å plassere enn de små, så jeg får nok vurdere det nøye dersom det skulle dukke opp flere. Heller satse på de litt mindre.

I det siste har jeg begynt å kikke litt i bok-avdelingen også. Fant disse to.
I tillegg fant jeg en bok om å dyrke grønnsaker, som jo passer utmerket, når vi ser hvordan det vi har sådd, vokser! Det blir spennende å se om de tåler utplanting og det faktum at vi ikke får tid til å se så mye til dem når vi først har satt det ut. Det er halvannen time å kjøre til hytta og vi er mye opptatt i helgene framover. Men vi får bare krysse fingrene... Men moro er det!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar